Dagen idag

Datan vill fortfarande inte starta... Riktigt tråkigt faktiskt. Blev ingen ridning idag det var sånt äckligt väder och is i hela backen upp till stallet, Taiga går barfota nu på vintern och halkar knappt någonting. Jag valde dock att inte ta risken att rida ner för backen så jag borstade dem lite istället. Tivo Lee var inte på humör idag han var lite stirrig i eftermiddags men nu var han hundra gånger värre, kanske beror på vädret. När jag skulle ta in dem stegrade han och bockade så jag satte kedjan över nosen på honom, om han skulle stegra emot mig vilket han gjort en gång tidigare. Han stegrade och då tog det ju emot och gjorde nog lite ont, men sen skärpte han sig. Det gäller att vara tuff mot den när det kommer till såna saker, stegringar är aldrig okej särskilt inte när dem verkligen är riktade emot en människa. Sånt måste man ta ur dem snabbt annars kan det bli farligt. Vi kom iallafall in i stallet utan att någon av oss slagit dit på isgatan och han lugnade ner sig när han väl kom in. / Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback