Presentation av Taiga

Zaga "Taiga
*1992-05-14
e: Thor 101
u: Zenita 2272
* Sto
Zaga, som alltid kallas för Taiga ägs av mig Amanda och är min första häst som jag fick för 6 år sen. Hon är en fjording av den lite smäckrare typen och såhär i efterhand ångrar man att man inte tagit föl på henne, hon har nämligen ett väldigt trevligt temperament! Hon fyller 20 i år vilket verkligen inte syns på henne. Det är på henne som jag lärt mig i stort sett allting, innan jag köpte henne var jag hennes skötare. Vi har mest lekt runt i skogen , men nu det sista två åren har jag börjat träna lite mer ordentligt ibland vilket har gett bra resultat tycker jag! Jag har tänkt rida henne som vanligt detta året då hon är så pass pigg, nästa år ska hon få det lite lugnare och bara få rida ut i skogen och busa. jag tror bara det är bra för henne att få hålla igång så länge som möjligt!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback