Presentation av Hillstars Tivo Lee

Hillstars Tivo lee:
* 2010-03-02
e: Arhults Alexander
u: Natty Lass
* Valack
Tivo Lee ägs av mig, Amanda. Jag köpte honom i september 2010.Han beräknas bli maxad d-ponny jag hoppas såklart han växer över ponny måttet då jag fyller 18 nästa år. Skulle han inte göra det har jag hört att man kan mäta upp dem och få tävla med häst. Det blev stor skillnad för mig när jag köpte honom, från att vara van vid lugna Taiga till att få en häst med lite mer temperament. Vi fick ingen bra start tillsammans då han på vägen hem till mig kom över frambommen i transporten och blev hängades där, men jag blev väldigt imponerad av att han var så lugn och lät oss lyfta frambenen hit och dit för att få han till rätta igen. Ett tag efter han kommit hem till mig åkte jag på min första träning med honom , jag ville att allting skulle bli rätt från början och jag har inte haft någon unghäst innan så tyckte det var bäst att en tränare fick se vad vi behövde jobba med från början. I Tivo Lees fall handlade det mest om att få han att vilja vara med i "min" flock, han var nämligen utstött ur sin gamla flock, av den annledningen såldes han. Sedan han kommit hit har självförtroendet verkligen växt och nu vågar han ta mer plats. Vi tränade några fler gånger för samma tränare och nu till våren kommer vi fortsätta åka på träningar, jag tycker det är viktigt att unga hästar får åka till olika ställen så dem vänjer sig från början. Jag har hunnit med att börja longera han, han har haft sadel/tränsbenskydd/ländtäcke och liknande. Till våren ska jag börja tömköra han och i sommar är mitt mål att hänga lite på han och till hösten sitta upp, jag vill att allting ska vara okej från marken innan jag hoppar upp på honom.
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback