Putsning.

Det här inlägget tänkte jag skulle handla om vad jag använder till mina hästar dagligen och om vad som används när dem ska bli lite finare. Jag är alltid noga med att ha öronen klippta på dem så det inte sticker ut så toffsar. Svansarna ska vara klippta och taigas man ska vara fin, Tivo Lee har dock inte fått sin svans klippt än då jag vill att den ska växa ut lite till först. Sen använder jag glansspray flitigt, förut använde jag ett spray ifrån Sjöbogården som fungerade bra. Det enda negativa var att man behövde använda väldigt mycket och spraya ofta! Men till det priset är det ju som hittat. Senast jag köpt glans spray nu så testade jag ett annat nämligen foxfire, lite dyrare men gud vilken skillnad! Det sitter i väldigt länge och man behöver inte spraya alls mycket, detta kan jag verkligen rekommendera.
Jag smörjer in hovarna regelbundet också och då använder jag Ekol hovolja som kommer ifrån hööks. Den ska skydd emot uttorkning och hovsprickor. Förebygga stålröta och främjer horntillväxten.
Jag tvättar bara mina hästar på sommaren pågrund av att jag inte har tillgång till spolspilta såhär på vintern. När jag tvättar dem brukar jag använda ett från Ekol det har funkat bra. Men i sommmar tänkte jag testa ett shampo som ska vara speciellt uttaget till fuxar. Det finns även speciella till skimmel,brun och svart. Detta shampo hittar man hos www.faglasang.com.
Detta är shampot jag brukar användaDetta är shampot jag brukar använda.
Shampot jag ska testa till sommaren , ska bli spännande att se vad det speciella är med det.
/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback