Tålamod.....

Hej! Nu har jag precis varit uppe och nattat hästarna. Borstade båda två noga, hade tänk ut och träna lite med Tivo Lee men han sa till rätt tidigt att han inte var på humör genom att slänga iväg en rejäl spark emot mig. Tur man börjar bli van så jag var beredd på den. När man har unghästar kan man ju inte sluta när dem gör så , nej .. så jag fortsatte att försöka lyfta bakhoven och efter yttligare tre försök lyfte han snällt hoven och fick mycket beröm. Det handlar om att ha tålamod och inte bli galen, igår var han likadan med bakhovarna och då fick jag han på axeln så det gör lite ont i den idag. Men jag ger inte upp, jag vet att det bara är tillfälligt. Det snöade väldigt mycket nu när jag var ute så i helgen blir det nog lite nya mysiga vinter bilder. Tänkte släppa dem på ängen så dem får springa av sig all energi dem sparat på sig. I helgen ska jag även rida araben hos Linnea, kul kul!
Tivo Lee ute i hagen för någon dag sedan.
/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback