Vårkänslor

Två vår tecken ifrån idag, hästar insmorda med lera upp till öronen plus att dem fäller stora högar! Red som sagt Taiga när jag kom hem vi red ut en runda i skogen , hon fick ha sitt röda schabrak och röda benlindor ifrån hööks. Vi skrittade nästan hela rundan men vi kunde klämma in lite trav och galopp ibland där vägarna var tillräckligt mjuka, nu längtar jag tills hovslagaren kommer och skor henne så vi kan komma igång riktigt. Jag tycker det gick bra med tanke på hur lite jag ridit henne nu senaste tiden, hon har slutat lyssna lite på skänklarna så det ska jag träna på nu. Hon har även fått en riktig dålig ovana, hon har börjat slänga sig ut framför bilar ibland. Detta har hänt en gång tidigare och hon gjorde det idag igen, hon har alltid varit trafiksäker det enda hon varit rädd för är traktorer sedan hon blev skrämd av en med snökjedjor och jag flög av. Jag hoppas bara detta är fjanterier och att det försvinner jag ska be mamma köra förbi mig när jag rider så jag kanske kan hitta något knep för att få henne stanna i väg kanten.

Tivo Lee blev borstad nu ikväll, sen gick vi en runda med transportskydden och han var helt ointresserad av dem. Efter det tränade vi på lite basic, flytta för tryck,backa och så vidare. Förut flyttade han sig såfort jag bad honom men nu står han kaxigt kvar och naffsar efter en ibland, hoppas jag får hjälp med hur jag ska göra på söndag. Annars är han väldigt duktig!
Tog tyvärr inga bilder på någon utav dem idag.
/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback