Gårdagen

Hej!
Igår red jag Taiga på ängen igen istället för att rida ut, litar inte på henne med bilarna. Jag skrittade inte fram så jätte länge, 15 min kanske sen började jag trava på rakt spår runt. När hon var uppvärmd kortade jag tyglarna och la henne på olika stora volter, ändrade tempot mellan kort och lång trav rätt mycket. Sen galopperade jag längs långsidorna och travade på kortsidorna, när man skulle fatta galopp så stod hon mest och hoppade på stället i början. Efter det la jag henne på en stor volt , travade halva och galopperade halva bara för att känna att jag kunde kontrollera tempot. Testade även att trava mellan två stolpar sen sakta av till skritt mellan nästa två, då red jag bara med skänklarna och vikten för att slippa ta i henne. Sen blev det en lång avskrittning och Taiga blev rätt svettig. Idag får hon vila nu när hon gått hårt två dagar så ska jag se om jag kan rida ett liknande pass i morgon.
Idag blir det träning utav Tivo Lee ska hämta transporten vid 12 sen åker vi härifrån runt halv tre. uppdaterar under dagen. / Amanda

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hejsan tjejer, tycker ni ska kolla in vinnaren av veckans blogg på våran blogg nu! ;)

2012-03-04 @ 13:28:03
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback